Opolszczyzna – Instytut Śląski – socjologiczne warsztaty doktoranckie
2,10 zł
somdn_product_pageDescription
Spis treści:
Krzysztof Frysztacki – Socjologia i doktoraty w kontekście Instytutu Śląskiego w Opolu
Pracując w Instytucie Śląskim
Anna Bereś – Polscy rolnicy ekologiczni – nowy model relacji pomiędzy przyrodą, gospodarką i społeczeństwem. Z warsztatu pracy intelektualnej
Olaf Gwiżdż – Klasa kreatywna i miejski ruch społeczny – nowe zjawiska w przestrzeni miast postsocjalistycznych. Propozycje analizy socjologicznej
Paweł Sadło – Rozwój turystyki na Śląsku Opolskim w powiązaniu z aktywnością obywatelską
Robert Wieczorek – Konstruowanie problemu i poszukiwania tropów wyjaśniających w pracy doktorskiej w kontekście różnych wizji socjologii. Dylematy i wybory
Pozostając w więziach środowiskowych
Robert Passia – Ożywić historię, uratować miejsce. Szanse i bariery w promowaniu dziedzictwa przemysłowego na Górnym Śląsku
Ujmując syntetycznie i „finalnie”
Teresa Sołdra-Gwiżdż – Socjologia w Instytucie Śląskim. Czy zamykająca się karta?
Bibliografia
Summary
Additional information
Rok wydania |
---|
Projekty
Szukaj książek
Tego dnia w roku…
- 1763 – na Śląsku władze pruskie wprowadziły ustawy germanizacyjne
- 1897 – w Rybniku rozpoczęto wydobycie w KWK „Chwałowice” (Donnersmarck-Grube)
- 1904 – w Świętochłowicach urodził się Józef Pukowiec (zm. 15 sierpnia 1942 r. w Katowicach), nauczyciel, komendant Tajnej Śląskiej Chorągwi Harcerzy, redaktor wydawnictw konspiracyjnych, współzałożyciel Organizacji Orła Białego, po aresztowaniu w sierpniu 1940 r. więziony w KL Auschwitz-Birkenau, zginął w katowickim więzieniu
- 2015 – zmarła Janina Sosnowska (ur. 8 września 1920 r. w Zebrzydowicach), choreograf, nauczycielka tańca klasycznego, instruktor tańca w Towarzystwie Śpiewaczym „Lutnia”, w Opolu prowadziła zajęcia w Zespole Tańca Klasycznego oraz w Studium Baletowym, a także w Wyższej Szkole Pedagogicznej, współpracowała z Teatrem Ziemi Opolskiej, instruktor ds. choreografii w Wojewódzkim Domu Kultury, wydawała „Poradnik Tańca” pismo skierowane do nauczycieli i uczniów zespołów artystycznych