Ta strona używa plików cookies w celu poprawy działania i komfortu użytkowania. Zakładamy, że godzisz się na to. W przeciwnym razie prosimy o zamknięcie strony, ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować jej funkcjonowania bez użycia plików cookies. Przeczytaj więcej na temat naszej polityki prywatności.

Polskie i czeskie podręczniki szkolne w perspektywie XXI wieku 30 lat demokracji w Europie Środkowo-Wschodniej

Polskie i czeskie podręczniki szkolne w perspektywie XXI wieku 30 lat demokracji w Europie Środkowo-Wschodniej

40,00 

Redakcja naukowa: Danuta Konieczka-Śliwińska, Leokadia Drożdż
ISBN 978-83-7126-456-6
Oprawa miękka
Liczba stron 288

 

Opis

Spis treści

  • Danuta Konieczka-Śliwińska, Leokadia Drożdż, Wstęp
  • Danuta Konieczka-Śliwińska, W poszukiwaniu nowoczesnej koncepcji szkolnego podręcznika historii. Doświadczenia polskie, czeskie i słowackie
  • Agnieszka Chłosta-Sikorska, 30 lat demokracji w Europie Środkowo-Wschodniej w podstawie programowej i podręcznikach do nauczania historii i teraźniejszości
  • Marek Białokur, Aksamitna Rewolucja. Obalenie komunizmu w Czechosłowacji w 1989 roku na kartach współczesnych polskich szkolnych podręczników historii
  • Blažena Gracová, Irena Kapustová, Historie Polska na stránkách aktuálních českých učebnic dějepisu pro ZŠ a SŠ
  • Blažena Gracová, Irena Kapustová, Výsledky dotazníkového šetření
  • Roman Matykowski, Kraje Europy Środkowo-Wschodniej w polskich podręcznikach geograficznych do szkół podstawowych i średnich
  • Anna Chmiel-Golak, Rola podręczników do gotowania (książek kucharskich) w budowaniu wiedzy o kraju i jego mieszkańcach
  • Zenon Jasiński, Podręczniki i materiały do edukacji regionalnej, nurty, polskie doświadczenia
  • Matyáš Krejcar, Naděžda Morávková, Výuka mimoevropských dějin v rámci předmětu dějepis na středních školách v České republice
  • Małgorzata Machałek, Droga Europy Środkowo-Wschodniej do demokracji na przykładzie zadań z historii w arkuszach maturalnych z lat 2015–2023
  • Jaroslav Pinkas, Badatelsky orientovaná výuka v projektu Dějepis+
  • Maciej Fic, Platforma edukacyjna „Eduś” jako narzędzie edukacji o relacjach polsko-czeskich
  • Bartosz Jan Kuświk, Agnieszka Misiurska, Projekty edukacyjne Instytutu Śląskiego
  • Marek Białokur, Leokadia Drożdż, Powstanie i działalność Pracowni Badań nad Podręcznikami Historii w Instytucie Śląskim w Opolu

Bibliografia

Informacje dodatkowe

Rok wydania

Font Resize
Kontrast