Ta strona używa plików cookies w celu poprawy działania i komfortu użytkowania. Zakładamy, że godzisz się na to. W przeciwnym razie prosimy o zamknięcie strony, ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować jej funkcjonowania bez użycia plików cookies. Przeczytaj więcej na temat naszej polityki prywatności.

A jednak kolej! T. 3: Wojenne i powojenne przemiany w transporcie szynowym (1944–1956)

A jednak kolej! T. 3: Wojenne i powojenne przemiany w transporcie szynowym (1944–1956)

44,00 

Red. nauk. Tomasz Przerwa, Dawid Keller, Bartosz Kruk
ISBN 978-83-66292-11-6
Oprawa twarda
Liczba stron 304

Wydawca: GAJT Wydawnictwo 1991 s.c.

Współpraca:

  • Instytut Pamięci Narodowej – Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, oddział we Wrocławiu
  • Instytut Śląski

 

Kategoria

Opis

Kolejny tom serii zawiera artykuły w większości poświęcone odbudowie ze zniszczeń wojennych kolei na tzw. Ziemiach Odzyskanych – z jednym wyjątkiem dotyczącym węzła lubelskiego. Jednak pierwsze dwa dotyczą jeszcze czasów wojennych i bardzo mało znanych epizodów dotyczących funkcjonowania wrocławskiej Reichsbahndirektion i tramwajów we Wrocławiu w warunkach końca wojny i oblężenia miasta. Pozostałe skupiają się na problematyce odbudowy sieci kolejowej, przemianach strukturalnych, własnościowych, a także styku pomiędzy PKP a poruszającymi się zarówno po polskich torach, jak i specjalnie przebudowanych liniach szerokotorowych transportach sowieckich. Warto także zwrócić uwagę na artykuł poświęcony często zapominanemu wkładowi UNRRA w odbudowę kolejowej, powojennej Polski.

Informacje dodatkowe

Rok wydania

Font Resize
Kontrast