Ta strona używa plików cookies w celu poprawy działania i komfortu użytkowania. Zakładamy, że godzisz się na to. W przeciwnym razie prosimy o zamknięcie strony, ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować jej funkcjonowania bez użycia plików cookies. Przeczytaj więcej na temat naszej polityki prywatności.

Niekończąca się reforma. Polska szkoła na łamach tygodników opinii 1989–2019

Niekończąca się reforma. Polska szkoła na łamach tygodników opinii 1989–2019

79,00 

Autor Dariusz Gołębiowski
ISBN 978-83-7126-435-1
Oprawa twarda
Liczba stron 292

Sfinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Opis

Spis treści

 

Wstęp

Rozdział I. Rynek tygodników opinii w Polsce po 1989 roku

1.1. Tygodniki z tradycjami – „Tygodnik Powszechny”, „Gość Niedzielny”, „Polityka”, „Wprost”

1.2. Nowe tytuły na rynku tygodników – „Przegląd”, „Newsweek Polska”, „Sieci”, „Do Rzeczy”

Rozdział II. Sytuacja szkolnictwa w latach 1989–1999

2.1. Pierwsze lata przemian

2.2. Problemy polskiej szkoły

Rozdział III. Polska szkoła w latach 1999–2015

3.1. Mirosław Handke i reforma strukturalna

3.2. Minister Roman Giertych

3.3. Reforma programowa Katarzyny Hall. Batalia o sześciolatki

Rozdział IV. Polityka oświatowa rządu Zjednoczonej Prawicy (2015–2019)

4.1. Likwidacja gimnazjów

4.2. Strajk nauczycieli w 2019 roku

4.3. Podwójny rocznik

Rozdział V. Wyzwania polskiej szkoły w latach 1989–2019

5.1. Szkoły niepubliczne

5.2. Religia w szkole

5.3. Edukacja seksualna

Rozdział VI. Problemy młodzieży

6.1. Alkohol, narkotyki, dopalacze

6.2. Telewizja, Internet, smartfony

6.3. Życie seksualne młodych

6.4. Agresja, przemoc, przestępczość

6.5. Problemy psychiczne. Samobójstwa

Zakończenie

 

Bibliografia

Summary

Zusammenfassung

Spis tabel

Wykaz skrótów

Indeks nazwisk

Informacje dodatkowe

Rok wydania

Font Resize
Kontrast