Ta strona używa plików cookies w celu poprawy działania i komfortu użytkowania. Zakładamy, że godzisz się na to. W przeciwnym razie prosimy o zamknięcie strony, ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować jej funkcjonowania bez użycia plików cookies. Przeczytaj więcej na temat naszej polityki prywatności.

Rewolucja czy ewolucja? Dydaktyka historii – teoria i praktyka z perspektywy „pokolenia Z”

Rewolucja czy ewolucja? Dydaktyka historii – teoria i praktyka z perspektywy „pokolenia Z”

29,00 

Materiały II Studencko-doktoranckiego Kongresu Dydaktyki Historii

Redakcja naukowa: Leokadia Drożdż, Arkadiusz Maksim

ISBN: 978-83-7126-471-9

Oprawa miękka
Liczba stron 152

somdn_product_page

Opis

Spis treści

Danuta Konieczka-Śliwińska, Wstęp

Kamila Kościuszko, AI jako narzędzie dydaktyczne pomagające uczniom w uczeniu się historii

Michał Hankus, Aplikacje mobilne w edukacji historycznej na przykładzie Goosechase, Padlet,   i Mentimeter 

Marek Blacha, „Akcja protestacja”, czyli kilka sugestii na temat projektowania historycznej gry planszowej

Martyna Niedźwiedź, Wehikuł czasu: gry planszowe na lekcji historii na przykładzie gry „Kolejka”

Hanna Rapacka, Wehikuł czasu: gry planszowe na lekcji historii na przykładzie gry „Pan tu nie stał”

Dawid Musialik, Rola gier z gatunku grand strategy w edukacji historycznej

Monika Sobczak, Edukacyjny potencjał serialu „Peaky Blinders” i jego wykorzystanie
na lekcjach historii

Cezary Ruchała, Wykorzystanie przestrzeni internetowej w nauczaniu historii regionalnej ziemi sądeckiej

Bartosz Szostek, Lokalny bohater jako niezrównany przewodnik po przeszłości na przykładzie Jana Kędziora

Arkadiusz Maksim, Wykorzystanie historii gospodarczej w edukacji historycznej – jak zainteresować uczniów zagadnieniami ekonomicznymi?

Jakub Nowocin, Edukacja obywatelska w Polsce a „pokolenie Alfa” – odpowiedź na wyzwania?

Artur Szparaga, Natalia Kowalska, Pozapodręcznikowe źródła wiedzy historycznej uczniów szkół ponadpodstawowych. Rekonesans badawczy

Łukasz Linowski, Fake newsy a edukacja historyczna– jak uczyć fact-checkingu? Wnioski z badania ankietowego przeprowadzonego wśród nauczycieli

Leokadia Drożdż, Arkadiusz Maksim, Zakończenie

Indeks osobowy

Informacje dodatkowe

Rok wydania