Ta strona używa plików cookies w celu poprawy działania i komfortu użytkowania. Zakładamy, że godzisz się na to. W przeciwnym razie prosimy o zamknięcie strony, ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować jej funkcjonowania bez użycia plików cookies. Przeczytaj więcej na temat naszej polityki prywatności.

Regulamin usług elektronicznych

Regulamin korzystania z usług świadczonych przez Instytut Śląski drogą elektroniczną za pomocą witryny www.instytutslaski.pl

Informacje o sprzedawcy/administratorze danych osobowych:

Instytut Śląski
ul. Piastowska 17
45-082 Opole

Konto bankowe:Bank Gospodarstwa Krajowego, nr 57 1130 1219 0026 3140 8020 0001
NIP: 754-323-40-42
REGON: 384024780

Instytut Śląski zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie bez uprzedzenia, jeżeli zmiany nie dotyczą ochrony praw osobowych.

Każdego klienta Instytutu Śląskiego i użytkownika serwisów oraz czasopism należących do Instytutu Śląskiego obowiązuje aktualny Regulamin znajdujący się na stronie www.instytutslaski.pl/regulamin-uslug-elektronicznych.

NABYWANIE KSIĄŻEK DROGĄ ONLINE

  • Informacje Ogólne

  1. Instytut Śląski nie prowadzi sprzedaży w formie sklepu internetowego. Dział Księgarnia znajdujący się na domenie instytutslaski.pl nie umożliwia dokonania zakupu przez Internet (nie ma możliwości zapłacenia za towar). Na domenach zamieszczona jest oferta handlowa publikacji Instytutu Śląskiego z możliwością złożenia zamówienia przez Internet. Zamówienia te są realizowane (publikacje są przekazywane zamawiającemu) po wpłaceniu należności na konto Instytutu Śląskiego.
  2. Wszystkie ceny podane na stronie www.instytutslaski.pl są cenami brutto i podane są w złotych polskich. Ceny produktów nie obejmują kosztu dostarczenia towaru do Klienta. Na każdy sprzedany towar wystawiamy faktury VAT.
  3. Ceny umieszczone w ofercie handlowej Instytutu Śląskiego nie podlegają negocjacjom przy zakupie poniżej 32 egzemplarzy publikacji. W przypadku gdy nabywca chce zakupić większą ilość egzemplarzy, ceny negocjowane są indywidualnie.
  4. Transakcja jest uważana za zamkniętą w momencie, kiedy zamówione pozycje zostały opłacone, a wysyłka nadana.
  • Kupujący

  1. W przypadku klientów indywidualnych, wysyłka zamówionych publikacji odbywa się wyłącznie po wcześniejszym dokonaniu wpłaty należnej kwoty przez nabywcę na konto Instytutu Śląskiego. Nr konta jest podany w danych adresowych na stronie internetowej www.instytutslaski.pl.
  2. W przypadku klientów instytucjonalnych możliwe jest ustalenie terminu płatności w ciągu 14 bądź 21 dni od daty wystawienia faktury. Faktura w takich przypadkach jest dostarczana wraz z zamówionymi egzemplarzami publikacji Instytutu Śląskiego.
  3. Kupujący musi być osobą pełnoletnią, tzn. musi mieć ukończone 18 lat życia i posiadać zdolność do czynności prawnych.
  • Sprzedający

  1. Sprzedający zobowiązuje się realizować złożone zamówienia w możliwie najkrótszym czasie.
  • Zamawianie publikacji

  1. Zamówienia na zakup publikacji Instytutu Śląskiego można składać za pośrednictwem strony internetowej www.instytutslaski.pl, pod adresem mailowym ksiegarnia@instytutslaski.pl oraz telefonicznie i bezpośrednio w Zakładzie Wydawniczym Instytutu.
  2. Nabywca, który nie otrzyma opłaconej książki, ma prawo do reklamacji.
  • Zwroty towaru
  1. Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271) Art. 2 punkt 1, w okresie 10 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, konsument ma prawo zwrotu towaru bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Zwracany w tym trybie towar powinien być kompletny, nieuszkodzony wraz z fakturą VAT. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
  2. Zgodnie z ustawą możliwości zwrotu nie podlegają rozpakowane produkty, podlegające ochronie praw autorskich, takie jak oprogramowanie, płyty CD z muzyką, materiały eksploatacyjne itp. Możliwości zwrotu nie podlegają także książki i czasopisma noszące ślady korzystania z nich.
  3. W przypadku chęci skorzystania z wyżej określonego prawa zwrotu, towar należy odesłać na własny koszt na adres:
    Instytut Śląski, ul. Piastowska 17, 45-082 Opole.

POLITYKA INSTYTUTU ŚLĄSKIEGO DOT. OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH ZBIERANYCH ZA POŚREDNICTWEM STRONY INTERNETOWEJ WWW.INSTYTUTSLASKI.PL

Jakiekolwiek wprowadzane zmiany nie wpływają na podstawową zasadę: Instytut Śląski nie sprzedaje osobom trzecim danych personalnych czy adresowych klientów/ użytkowników swoich serwisów.
Jeśli nie zgadzasz się z naszą Polityką Ochrony Danych Osobowych, proszę nie korzystać z usług oferowanych przez Instytut Śląski na stronie internetowej www.instytutslaski.pl, które są świadczone w oparciu o zbierane dane osobowe.

  • Dane Osobowe
  1. W czasie korzystania z serwisów należących do Instytutu Śląskiego może pojawić się prośba o podanie niektórych Pana/i danych osobowych poprzez wypełnienie formularza lub w inny sposób. Dane te to w przypadku usługi newsletter imię, nazwisko i adres e-mail. W przypadku formularzy zamówień pojawi się prośba o podanie pełnych danych osobowych.
  2. Wymagamy tylko tych danych, które są niezbędne do działania serwisu. Niepodanie wymaganych danych zablokuje czynność, którą te dane dotyczyły.
  • Zamawianie usług i produktów
  1. Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zawierającego niezbędne dane osobowe konieczne do weryfikacji zamówienia i jego realizacji. Klient, zamawiając towar, wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych celem realizacji zamówienia.
  • Niezapowiedziane Wiadomości
  1. Instytut Śląski zastrzega sobie prawo do wysyłania niezapowiedzianych wiadomości osobom, których dane kontaktowe posiada i które zgodziły się z Polityką Prywatności.
  2. Pod pojęciem niezapowiedzianych wiadomości Instytut Śląski rozumie informacje odnoszące się bezpośrednio do jego serwisów, czasopism, usług i produktów (np. zmiany, wewnętrzne promocje), niekomercyjne listy (np. zaproszenia na konferencje, posiedzenia naukowe) oraz informacje komercyjne, których rozsyłka została opłacona przez Klientów Instytutu Śląskiego.
  3. Podmioty zlecające komercyjne mailingi nie mają wglądu w dane kontaktowe osób znajdujących się na listach adresowych Instytutu Śląskiego.
  4. Informacje komercyjne są filtrowane w stopniu, w jakim jest to możliwe, ograniczana jest ich objętość i wysyłane są sporadycznie.
  • Inne formularze
  1. Formularze znajdujące się gościnnie na serwisach należących do Instytutu Śląskiego i dotyczące usług, produktów, serwisów i czasopism nieobsługiwanych przez Instytut Śląski nie podlegają Polityce Prywatności.
  • Cookies (Ciasteczka)
  1. Niektóre obszary serwisów należących do Instytutu Śląskiego mogą wykorzystywać cookies, czyli małe pliki tekstowe wysyłane do komputera Internauty identyfikujące go w sposób potrzebny do uproszczenia lub umorzenia danej operacji.
  2. Cookies są nieszkodliwe ani dla komputera, ani dla jego użytkownika i jego danych.
  3. Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę i nieusuwanie ich z dysku.
  4. Cookies na stronach i podstronach Instytutu Śląskiego są używane w takich operacjach jak autouzupełnianie formularzy na podstawie formularzy już raz wypełnionych, czy zbieranie liczbowych danych statystycznych (bez możliwości identyfikacji konkretnego Odwiedzającego).
    Dane zebrane przez cookies na stronach i podstronach Instytutu nie są wykorzystywane w celach marketingowych, nie są odsprzedawane ani przekazywane w inny sposób osobom trzecim.
  • Partnerzy

Polityka Ochrony Danych Osobowych nie dotyczy serwisów i firm, których dane kontaktowe podane są w serwisach i czasopismach należących do Instytutu Śląskiego w Opolu.

W przypadku pytań proszę pisać:
sekretariat@instytutslaski.pl

  • Wyłączenie odpowiedzialności
  1. Instytut Śląski oraz jego redakcja nie bierze na siebie odpowiedzialności za zamieszczone reklamy. Kupujący powinien być ostrożny, odpowiadając na reklamę bądź wysyłając pieniądze. Wprawdzie przykładamy sporą wagę do tego, aby reklamodawcy, którzy publikują tu swoje reklamy, byli wiarygodni, ale nie możemy odpowiadać za ich czyny. Dane adresowe jak i szczegóły oferty każdego reklamodawcy można uznać za pewne tylko w momencie publikacji.
  • Klient księgarni internetowej Instytutu

    • Wyraża zgodę na przetwarzanie przez Instytut Śląski z siedzibą w Opolu, ul. Piastowska 17, jego danych osobowych w celu realizacji umowy kupna sprzedaży książek (wydawnictw).
    • Wyraża zgodę na przetwarzanie przez Instytut Śląski z siedzibą w Opolu, ul. Piastowska 17, jego danych osobowych w celach marketingowych.
    • Wyraża zgodę na przesyłanie przez Instytut Śląski z siedzibą w Opolu, ul. Piastowska 17 za pomocą środków komunikacji elektronicznej na wskazany przez niego adres e-mail informacji handlowych w rozumieniu przepisu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002, nr 144, poz. 1204 ze zm.).
    • Wyraża zgodę na przekazywanie treści dotyczących oferty Instytutu Śląskiego z siedzibą w Opolu, ul. Piastowska 17 na podany przez niego numer telefonu lub adres e-mail, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących, na podstawie art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (tj. Dz.U.2017.1907 ze zm.).
Font Resize
Kontrast